Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under november 2008

Av Camilla Karlsson - 7 november 2008 14:19

Här är Anna W och hennes Farmarens Esquire "Miles". Även han en Avalon son.


Anna tackar vi extra mycket för den goda soppan och de hemgjorda pirogerna förra sönda´n i det kalla ridhuset! Det både värmde och mättade!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 7 november 2008 14:13

Här är min Mango, Such Fjällglimtens Hot Mango Chutney, 10 år gammal

Av Camilla Karlsson - 7 november 2008 10:34

Mathilda vinner juniorhandlingtävlingen i Växjö, lö, förra helgen!

Av Camilla Karlsson - 7 november 2008 10:26

Egentligen sitter jag och knåpar ihop ett PowerPoint-föredrag till jobbet... Men jag har kört fast. Jag får inte till att kopiera in diagramen  från worddokumentet. Någon som vet varför??


//Camilla

Av Camilla Karlsson - 7 november 2008 10:24



 

 Hit vill Amanda åka, så snart som möjligt...!

 


Start tomteland

Av Camilla Karlsson - 6 november 2008 22:52

Ja, annars väntar vi alla med spänning på när Lottas  och Mats bebis vill komma till världen! Undrar också om det kanske blir en pojke den här gången...


Tiden går ut på tisdag. Amanda tror på fredag - och det är ju i morgon.


Spännande!

// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 november 2008 22:49

... att Amanda var frisk igen. Men nej då, ikväll  somnade hon en stund i soffan, vaknade och var på riktigt goshumör. Jag gav henne lite Proviva nyponsoppa, som ska vara så bra för krassliga magar, och då hände det igen.


Så nu kör jag en "röd- tvättmaskin" också - jag som trodde att berget höll på att bli obefintligt...


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 november 2008 15:28

Min personlige tränare, nja, hundtränare,Susanne,  berättade om klicker träning. Det är något jag aldrig provat, men  har förstått verkar väldigt bra och effektivt. Här gäller enbart positiv belöning (en förstärkning), i form av ett klick-ljud, och blir det inte önskad effekt eller ett felbeteende så nonchaleras det bara.


Såg i helgen att Anna, som har så många duktiga lydnadsbeardisar, använde sig av klicker när hon visade sin senaste valp på specialen i Växjö och blev lite nyfiken.


Nu har jag testat på Flava och Joulin och jag tror att de redan börjar fatta galoppen.


Jag hoppas att jag gör rätt bara...


// Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards