Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 6 november 2008

Av Camilla Karlsson - 6 november 2008 22:52

Ja, annars väntar vi alla med spänning på när Lottas  och Mats bebis vill komma till världen! Undrar också om det kanske blir en pojke den här gången...


Tiden går ut på tisdag. Amanda tror på fredag - och det är ju i morgon.


Spännande!

// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 november 2008 22:49

... att Amanda var frisk igen. Men nej då, ikväll  somnade hon en stund i soffan, vaknade och var på riktigt goshumör. Jag gav henne lite Proviva nyponsoppa, som ska vara så bra för krassliga magar, och då hände det igen.


Så nu kör jag en "röd- tvättmaskin" också - jag som trodde att berget höll på att bli obefintligt...


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 november 2008 15:28

Min personlige tränare, nja, hundtränare,Susanne,  berättade om klicker träning. Det är något jag aldrig provat, men  har förstått verkar väldigt bra och effektivt. Här gäller enbart positiv belöning (en förstärkning), i form av ett klick-ljud, och blir det inte önskad effekt eller ett felbeteende så nonchaleras det bara.


Såg i helgen att Anna, som har så många duktiga lydnadsbeardisar, använde sig av klicker när hon visade sin senaste valp på specialen i Växjö och blev lite nyfiken.


Nu har jag testat på Flava och Joulin och jag tror att de redan börjar fatta galoppen.


Jag hoppas att jag gör rätt bara...


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 november 2008 15:19

Jag tycker att  det är ganska häftigt att glassbilen åker runt i byarna fortfarande. Nu har den svischat förbi, men vi hann med att köpa en påse:


Av Camilla Karlsson - 6 november 2008 15:07

... var det att Inger J kom med både blommor och presenter som tack för valpvakt. Jag blir förstås jätteglad! Tackar tackar!

Men att ha Julia här, var inget särskilt jobb direkt! Hon är ju bara en av de härliga valparna  från förra kullen!

Kanske jag ska erbjuda mig igen... :))


Tack igen!
Vi ses snart!
//Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 november 2008 15:03

...är jag hemma idag. Amanda kräktes hela natten och det betyder förstås att man blir hemma med sjukt barn. Nu verkar det vara bättre, hon har fikat mackor. Och Ingers morotssoppa som hon vill ha när hon har magsjuka.


Hörde att öppna förskolan stängt idag också för det var visst fler som inte mådde så bra. Usch och fy.


Jag håller sakta men säkert på att jobba mig igenom tvättstugan...


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 november 2008 14:58

Lego har blivit en riktig höjdare hos Amanda. Hon som  lätt lessnar på pyssel kan sitta och mixtra och bygga med pappa i flera timmar!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards