Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under juni 2008

Av Camilla Karlsson - 28 juni 2008 10:04

Har Ni läst i dagens Östersunds-posten (ÖP)?  www.op.se


Nu har en hund insjuknat i HCC!Detta har hänt i Östersund och även om sjukdomen är ovanlig, endast 20 fall de senaste 8 åren i Sverige, så bör alla förstå vikten av att vaccinera sin hundar efter de riktlinjer som finns!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 28 juni 2008 08:35

Amanda står i duschen. Hon väntar besök i eftermiddag och vill "göra sig i ordning", sa hon. Dessutom deklarerade hon att hon inte skulle ha klänning, men däremot halsband och armband. Hon är 3½ år gammal - det börjas minsann i tid...


De visade regn i går på prognosen -men vädret är skönt och en sol som söker sig förbi molnen - hoppas regnet håller sig borta!


Jag köpte mig en ny te-termos häromdagen - men tro, när jag kom hem fattades innerlocket. Jaha, då måste jag hinna/komma i håg det då innan jag åker på måndag...så onödigt.


//Camilla

Av Camilla Karlsson - 27 juni 2008 22:53

Jag har börjat packa inför nästa vecka. Och tänk, det är lika svårt varje gång, visst är det konstigt?! Kan man räkna med vackert väder, ja gärna, men nja, det vore nog dumt... Så nu står man här och väljer och plockar fram allt möjligt. Ja, jag åker ju själv i bilen så det ryms(hoppas jag).


 Fortsättning följer, jag har trots allt bara börjat packa...


//Camilla

Av Camilla Karlsson - 27 juni 2008 21:00

Vackraste beardedcollievalp på Windsor igår blev Ramsgrove Lizzie Lentil. Henne träffade jag i december när vi var hos Wendy och Ken. Lizzie är efter Flavas halvbror  Ramsgrove Ragthyme "Jack" och Farmarens Artful Andalucia "Lucy", som är Carolas hund!!! Så idag gratulerar vi  Wendy, förstås, men även Carola och Maine!


Bilden är från dec-07

//Camilla

Av Camilla Karlsson - 27 juni 2008 20:40

Ch Diotima Sea Wolf At Ramsgrove ,Tolly, vann CC och Best of bred igår i Windsor! Han vann därmed sitt 21:a CC.

Congratulations to  his owner Mrs Wendy Hines!

Tolly är pappa till min "Flava" Och 2004 var han vinstrikaste beardedcollie i  UK.


En underbar hund, på alla sätt!

 // Camilla

Av Camilla Karlsson - 26 juni 2008 17:29

När vintern och kylan är här...

//Camilla 

Av Camilla Karlsson - 26 juni 2008 17:25


Min syrenhäck blommar! De första blommorna på den!

//Camilla

Av Camilla Karlsson - 26 juni 2008 07:49

Klockan är snart åtta, jag har jobbat natt och är egentligen rätt trött. Men kände nu att jag måste provskriva på min nya dator, hi hi. Den känns trevlig! Ja, riktigt bra. Jag tror att vi kommer att trivas tillsammans!


Nu väntar några timmars sömn, jag ska ju orka med en natt till.

//Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Skapa flashcards