Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Camilla Karlsson - 16 juni 2008 23:08

En härlig blandning av hundar och ungar var det hemma hos Therese, Gustaf och Ottilia i eftermiddag. Sara, Amanda och jag åkte till dem för att se valparna efter hennes tik "Selma" &  Maines "Duncan".

Otroligt mysiga 9-veckors valpar!


// Camilla

Se  här:


Av Camilla Karlsson - 16 juni 2008 14:53

Den 16 juni 1983 föddes den första valpkullen hos oss. Jag var inte mer än 12 år då, så mina föräldrar stod som uppfödare till bordercollie kullen. Tanja hette tiken som fick valparna och hennes  mor & far ägde min farbror och även morfar. Så de generationerna är jag uppväxt med Tanjas morfar "Arco" och jag delade både vagn och babysitter...


I Tanjas kull föddes Trix, han blev min första egna hund och med honom föddes mitt stora intresse för hundar.  Som tonårstjej med bordercollie på brukshundsklubben var det inte så lätt... Det var rätt schäferdominerat då...

Men vi fick LPI, tävlade lite i kl II. Uppflytt till lägre klass spår,på första tävlingen,  längre kom vi inte där p.g.a att han var skottberörd.   Och så tävlade vi agility. Vi var även kvalificerade att delta på de två första SM:en som anordnades. ( Det blev han i och med hans första tävling i Timrå)


Så här i efterhand förstår man vilken hund, vilket ämne, man hade!!!


En underbar hund! Med sina blåa och bruna ögon...


Här kommer bilder, som jag tror att ni inte sett förut. Och ja, det är jag på bilderna : ))

//Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards