Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Camilla Karlsson - 6 oktober 2008 20:16

Linda Näslund kommer att hålla kurs i juniorhandling!

( I Östersundstrakten)


JUNIOR HANDLING KURS!!!
En grundkurs och sedan en tävlingsinriktad. Det kommer vara indelat i två åldersklasser 6-10 år+ 11-17 år.
Datum är inte klart men start någon gång i november. Intresserade kan maila till

linda@handlers.se

så får ni mer info eftersom. OBS! Max 6-8 st i varje grupp. Självklart med fokus på glädje mellan hund & handler.

Av Camilla Karlsson - 6 oktober 2008 20:00

Och att läsa...


Jag tackade just Ja, till en prenumeration på tidningen


Hoppsan, det gick snabbt och enkelt... Hoppas att den är bra!

5 fina kockknivar lockade dem också med... Återstår att se.


Kanske lockar det till ny kamera också, oj oj oj det här kan ge oanade följder...


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 oktober 2008 19:27

Det blev Svenska framgångar på clubshow i Leonberg den 28 sepember.

Det var Petra Högberg och hennes Lejonklippans hundar, som stod för dem!

Grattis!


Samtliga resultat finns här:

http://dclh.de/schau/2008/ergebnisse/clubschau.html


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 oktober 2008 18:41

SBC:S sida kan ni läsa resultaten från vallningsmästerskapen för bearded collie.


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 oktober 2008 18:14

Har någon hittat resultat från EUW-08? Enda rapporteringen jag hittat är på

Sofies hundblogg . Hon har raserna som blev placerade i BIS:et och hennes egna fantastiska resultat. Grattis säger vi!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 oktober 2008 18:04

Dagen började med sovmorgon. 8.30 började den kurs vi på jobbet ska gå. Genomgång och prova på - sedan var det slut. Klockan 11.00 Jag tyckte det var bra och utnyttjade tiden väl. Några snabba inköp lite här och var. Faktiskt några klädesplagg till mig själv! Nu har jag nå´t nytt tills på lördag.


Hem och hundarna fick ut och springa och sedan hämtade jag  först kusin Selma på skolan och sedan Amanda som börjat på kyrkis i dag. Amanda hade förstås haft en spännande dag, precis så som hon sett fram emot. Det är 17 barn i hennes grupp och jag kan tro att det är både kul och nyttigt för henne. De hade bland annat pysslat. Jag undrar i mitt stilla sinne hur länge hon var med?


Häromdagen skulle vi pyssla, lägga pärlplattor som hon ifjol fick i födelsedagspresent av Elin.  Vi började att lägga enligt bilden som föreställer Pippi, Ganska snart fick jag hjälpa till och inte långt efter säger Amanda : "Mamma säg till mig när du har pärlat klart". Hon har visst samma tålamod som mig...


// Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards