Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under april 2009

Av Camilla Karlsson - 5 april 2009 20:53

... För de är ju bara för goá! Staffvalpar hos kennel Sunstaffs.

Av Camilla Karlsson - 5 april 2009 20:43

Ikväll har vi varit i kyrkan och lyssnat till kyrkisbarnes och barnkörens sång! Dessutom var det teater. Påskens alla dagar gicks igenom på ett riktigt dramatiskt sett. Amanda och gudmor Karin tog till och med nattvarden! Rasmus, han tyckte det var roligt och klappade händerna.

Av Camilla Karlsson - 4 april 2009 18:59

Lilian på mitt jobb är en hejare på att berätta historier. Ibland bara bubblar den ena efter den andra ur hennes mun!

Dagens var så här:


17 blondiner stod utanför krogen en lördagskväll. En man kommer förbi och frågar om de inte ska gå in.

- Nej vi väntar på en till tjej - man måste vara 18 för att komma in.....


Visst var den väl rolig??!!!


// Camilla 

Av Camilla Karlsson - 3 april 2009 22:38

Försöker att få lite påskkänsla här hemma.

Av Camilla Karlsson - 3 april 2009 22:36

- Fota nu mamma!

Av Camilla Karlsson - 3 april 2009 12:31

Joulin har med sin nya familj,nu styrt norrut, mot Vilhelmina.

Vi önskar Er all Lycka till med henne!!

// Camilla & Amanda

Av Camilla Karlsson - 3 april 2009 07:53

Nu när det börjar klia i de gröna (?) fingrarna, har jag ett boktip för dig som har barn och/eller hund! Det här är Susanna Hultins mycket trevliga bok: Trädgård för tassar och tår.


Ur innehållet:

· Trädgårdslust istället för olust
· De minsta barnens trädgård
· De större barnens trädgård
· Vuxenoasen
· Trädgård med hund och katt
· Ett litet kapitel om höns
· Trädgårdslist ger trädgårdslust
· Att välja växter

Av Camilla Karlsson - 2 april 2009 23:30

Ända sedan vi köpte vår första Bearded Collie, 1987, har Maine lärt mig oerhört mycket om hund i allmännhet och Beardisarna i synnerhet. Jag är glad och tacksam  över allt hon lärt/lär  mig och alla berättelser om hundar från förr. För mig var det självklart att tänka på henne, när jag skrev förra inlägget. Jag känner nog ingen som är så otroligt mån om sina hundar och hon har verkligen anammat att det är just ett privilegium att ha hund.


Kramar till dig Maine!


// Camilla




Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards