Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under maj 2008

Av Camilla Karlsson - 9 maj 2008 21:25

Nej just det, det kanske inte behövs så mycket för att få en fredagskväll mysig. För är man fyra kusiner som träffas så räcker bara det!

Att det blev lite saft och tårta var bara pricken över i:et!

Visst är de väl för goá?! Selma, Sara, Amanda & Kajsa.


Dessutom har vi i kväll fått celebert besök! Mer om det längre fram, en trevlig herre är det iallafall!


Njut av kvällen!
//Camilla

Av Camilla Karlsson - 8 maj 2008 20:52

Finns det något mysigare än att följa Amanda upp till rummet, bädda ner henne,ligga bredvid och läsa de böcker som hon med glädje valt på bokbussen, samtidigt som hon dricker sin välling i Alfons & Millaflaskan?? Nej, jag tror inte det!  Det måste anses som ett privilegium! (som är lätt att man glömmer bort att man har...)


Att de är det käraste man har och man är så oerhört rädd om dem, råder det inget som helst tvivel om, därför gör det så ont i hjärtat när man hör vad barn (till och med) kan vara elaka mot varandra.


 // Camilla

Av Camilla Karlsson - 7 maj 2008 21:17

Och när man tror att ingenting kommer att bli som man tänkt sig, ja då fungerar allt precis hur enkelt som helst!

Stort Tack till alla som är så snälla och hjälpsamma!


Det är så mycket spännade som händer just nu och det är så roligt!


Visst är väl kvällen vacker från mitt kontorsfönster?!

Av Camilla Karlsson - 7 maj 2008 06:59

Det kommer att bli en bra dag på jobbet idag! Vi ska jobba med VRISS, och det är ett projekt som är långt mycké roligare än vad jag någonsin kunnat tro. Och idag ska vi dessutom planera för två redovisningar, sammanställa enkät, ja och utvärdera vår första test!!! Så spänannde!!! Ja, det låter säkert konstigt, att ett projekt som handlar om infektioner kan vara spännande.


Nu måste jag sticka!


//Camilla



Av Camilla Karlsson - 6 maj 2008 07:57



                                         World Dog Show Stockholm 2008

Det är inte så långt kvar nu!!! Sveriges största hundevenemang, World dog show, och till den är nära 20000 hundar anmälda, ohh så roligt.  Jag undrar hur många beardisar som kommer, och tänk så mycket som kommer kunna köpas där...Ja, och alla kommer att vara där, spännande, ja och tänk så många fina hundar!!! Det gäller att jag laddat med minneskort och batterier...

 Om två månader så är vi där!

Hoppas bara det finns parkeringsplatser...

Väl mött! // Camilla

Av Camilla Karlsson - 5 maj 2008 21:19

Tänk, vad glad man blir av att vakna och solen skiner!

Vilken underbar måndag och jag har varit ledig! Dagens viktigaste uppgift var att två av hundarna skulle i badkaret. Sagt och gjort, och Amandas kommentar, när Isobel stod färdigborstad på trimbordet:

"Men mamma en beardedcollie!". Ja, det hoppas jag att hon var innan badet också...

Det kommer så många och roliga kommentarer från en som är 3½ år gammal. Igår tog hon mina skidstavar inne i garaget " jaha här kommer jag stavande".

Som sagt man borde skriva upp allt dråpligt som händer runt omkring en.

Hoppas att det blir en lika härlig tisdag!


Njut av kvällen! Jag ska ut och snurra en sväng


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 4 maj 2008 11:58

Igår kväll planerade vi en massa saker som behövs göras här på vår gård.

Det är så mycké småsaker som är lätt att hoppa över - ja för tillslut ser man det inte själv.  Puh, var ska man börja? Men så kom vi på att det är faktiskt bara just småsaker, och det gör inget om det så är höst innan det är fixat. Själva husbygget + garage + hundhus och trädgård  är trots allt "nästan klart" 2003 satte vi igång och 2007 kunde vi flytta in. Vad är klockan? Hoppsan redan 12, ja ja vi hinner det vi hinner, vi skyller på det tråkiga vädret...

Amanda och jag har bakat chokladmuffins - med hallon och krossad blockchoklad  (jag tog 1) - ett glädjeämne! Jag har anmält till hundutställning - ett till glädjeämne! Det blir en bra söndag!

// Camilla

Av Camilla Karlsson - 3 maj 2008 16:01

Ja, det är Flava och jag som snurrar på. Linda har givit oss råd hur vi ska få en linförighet som blir riktigt bra.  Det är så roligt att träna lydnad igen och Flava är verkligen på hugget. Vi har även provat lite sitt-stanna kvar och ligg-stannakvar. Längre än så har vi inte hunnit.  Senast jag tränade en beardis "mer på riktigt" var Clara Caramell, så det är rätt länge sedan, men hon startades aldrig, innan en annan familj fick ta över henne. Jag minns Leonbergern Molly, som var en utmaning,men fantastiskt trevlig och rolig att träna. Men jag fick henne inte att ligga. Tillslut kom jag på när jag tränade på en åker, med härsor( heter det så) Jag fick henne att krypa efter godis under den lägsta pinnen, och när hon var precis under, ja då låg hon plötsligt...

 Efter det har det varit fågelhundar och de tränas mer på rad, inget godis och korrigeringar.


 Nu är jag öppen för fler goda råd och Flava önskar fler utmaningar. Synd att SBC:s Lydnadsmästerskap går i Helsingborg i år, annars hade vi försår anmält oss här och nu :-)))


En stadsresa, krattning, elda skräp och "hundsläpp" har varit dagens aktivitet, nu vankas lax med räkröra!


Trevlig kväll, gott folk!
// Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards