Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under juli 2008

Av Camilla Karlsson - 17 juli 2008 10:39

Visst ja, självklart ska jag rekommendera bokförlaget Mälaröbörsen.

http://www.mbforlag.se/


Många bra hundböcker och en hel del spännande deckare också!


In och titta!
//Camilla

Av Camilla Karlsson - 17 juli 2008 10:30

Här kommer ett boktips!

Renée Willes bok, Allt om mops

Bild Omslag


En fantastisk bok, inte bara för rasentusiaster, utan för alla hundintresserade. Spänannde historik- massor med fina bilder på snygga mopsar - flera kapitel för uppfödaren där Renée personligt beskriver och delar med sig  av sina erfarenheter vad gäller valpning, den nyblivna mamman, de små valparnas första veckor, maten och försälning!


Jag testar just nu några matknep, som egentligen är för valparna i det nya hemmet, men jag  gör det till Isobel, som jag vill ska äta mer än vad hon gör. Hoppas det faller henne i smaken!


Och jag tror att boken faller Er i smaken!
// Camilla

Av Camilla Karlsson - 17 juli 2008 09:10

Valparna växer för var dag. Det syns förstås med blotta ögat, men varje eftermiddag väger vi dem också för att konstatera att de verkligen gör det också. I dag är de 6 dagar gamla och bilden är ca en ½-timme gammal.

 Och namnen är snart klar -  det är ett roligt pyssel att klura ut.

Jag ska presentera dem så småningom...


Solen skiner -  vi måste ut!

// Camilla

Av Camilla Karlsson - 17 juli 2008 09:09

Tack alla som skriver i gästbok och kommentarer här på sidan!

Det är sånt man blir glad över!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 16 juli 2008 08:01

För den som kan ge en beardedcollie ett kärleksfullt och innehållsrikt liv, är varmt välkommen att höra av sig till oss!

Titta in på hemsidan för att läsa mer om föräldrarna till valparna och mina andra hundar m.m

www.fjallglimtens.com


För att läsa ytterligare mer om rasen kan man läsa på Specialklubben för beardedcollie´s hemsida

http://www.sbc-beardedcollie.com/


Fler bilder kommer!
// Camilla

Av Camilla Karlsson - 15 juli 2008 16:05

Att njuta av de små valparna i lådan är ingen konst. Men jag njuter lika mycket av "Mango", snart 10 år som frisk och kry och vackert springer runt och pryder gården!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 14 juli 2008 19:15

Här kommer dagens bilder från valplådan!
Amanda vill mer än ofta vara hos dem (vilket hon förstås inte får) och funderar mycket på vem eller helst vilka vi ska behålla...


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 13 juli 2008 21:47

Tack för de här dagarna! Världens bästa momma!

// Amanda & Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards