Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under juli 2008

Av Camilla Karlsson - 5 juli 2008 22:20

Jag hoppas förstås att ni tycker om mina bilder här på bloggen, men kom

 i håg att de tillhör mig.

Upphovsrätten gäller.


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 5 juli 2008 19:46

Tre fina syskon! Farmarens F-kull från -07, Flava Florian & Flora.


Samtliga visades på SBC Circiut idag. Med fin fina resultat. Flava  och Florian fick exellence, Flora fick Very good.


Vi har haft en lång och spännande dag, tyvärr har tröttheten slagit in efter veckans äventyr, så håll tillgodo med denna bild och fler kommer, jag lovar!

Av Camilla Karlsson - 4 juli 2008 22:39

World dog show. Så var den dagen över. Jag var tidigt på plats vid mässan, för att vara säker på att jag skulle få parkering. Det fick jag , lätt. Bra plats vid ringside och trevligt sällskap, förstås(!) under dagen!


Ulrica dömde hanarna och Charlott tikarna. Min tanke var att tikarna ska jag se i morgon och koncentrera mig på hanarna idag. Men då hade jag ju inte fått se Charlott döma denna världsutställning - så det är klart att jag gick emellan ringarna! Många hundar i stora klasser. Många för mig nya ansikten och hundar jag tidigare aldrig sett.


Åh roligt att träffa alla gamla vänner också!!!


Här är den BIR-vinnande tiken! Som också blev gruppvinnare!

Grattis till kennel Svassas för andra placeringen bland uppfödargrupperna!


Nu väntar morgondagens Circuit-utställning! Och Flava ska vara med också!!



// Camilla


Av Camilla Karlsson - 3 juli 2008 22:09

Det blir tidig kväll i kväll. I morgon väntar mässan och WDS!

Ulrica och Charlott dömer beardisarna i morgon-  Ohhh så spännande!!! Bilder kommer - jag lovar!!!


Sov gott!


//Camilla

Av Camilla Karlsson - 3 juli 2008 22:08

Vilken snygg Westie som vann idag!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 3 juli 2008 21:36

Jag tittade rätt mycket på Briard idag. Roligt att se en annan ras, som man inte hängt med så mycket i. Ulrica visade sin snygga hane, fick rosa band men sedan oplacerad i den stora konkurrensen. Men snyggt jobbat!

Tyvärr, (eller vad man ska säga) var domaren fransman, så vi förstod inte ett smack av vad han sa, men snygga hundar såg jag i Briard-ringen också!


//Camilla

Av Camilla Karlsson - 3 juli 2008 21:33

Ja, över till dagens utställning.


Och speciellt till dig Susanne, här är dagens BIS-vinnande korthårs collie!


Läcker!

//Camilla

Av Camilla Karlsson - 3 juli 2008 21:30

Har Ni sett så snygga och härliga OES vinnare!

//Camilla


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards