Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Camilla Karlsson - 21 april 2010 18:35

I morse var det -5 grader här... Då kändes det som våren var långt borta. När jag kom hem efter jobbet var solen varm och älven näst intill vindstilla - härligt!

Men visst ja´det är ju fortfarande april - så nu är det grått och snöflingor faller...


Jag längtar efter riktig vår nu, sol och värme!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 21 april 2010 17:49

JA, äntligen har jag tagit mig i kragen och beställt "stövlar" till hundarna. Det är Isabel Brodin, http://www.izappael.dinstudio.se/ , som gör suveräna skydd för tassar med lång päls! Ovärdeligt en regning, daggblöt eller bara dammig  utställningsdagDe finns i massor av olika varianter, jag valde dessa:

  

Tusen Tack Isabel! KOmmer snart med ännu en beställning, ska bara kolla vilket mönstaer det ska vara på dem...


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 21 april 2010 17:43

från skk.se

Aska från Island orsakar domarbyten

Osäkerheten med flygtransporterna drabbar flera utställningsarrangemang den kommande helgen. På grund av situationen kan flera arrangörer tvingas till domarändringar. Bland annat har Wästmanlands Kennelklubb beslutat om domarändringar på utställningen i Västerås i helgen.
Nytt PM: lördag 24 april och söndag 25 april  

Med hänvisning till punkt 4 (Force majeure) i de Allmänna bestämmelserna för utställningar, prov och tävlingar kommer ingen återbetalning ske pga dessa domarbyten. Detta är ett generellt beslut av SKKs presidium och gäller för samtliga utställningsarrangemang 24-25/4 som berörs av flygplansstoppet. 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards