Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Camilla Karlsson - 13 februari 2009 17:45

Redan förra helgen deklarerade Amanda att det var just kock  som var det hon vill bli när hon blir stor. Ikväll gjorde hon slag i saken och lagade makarone-soppa. Och den blev riktigt god!  Vatten - buljong - krossade tomater- körsbärstomater - curry - salt - peppar - timjan - cremefraiche & givetvis makaroner! Pappan tog i lite röd currypasta - så det blev lite sting i den. Men som sagt riktigt gott!


Trevlig kväll!
// Camilla

Av Camilla Karlsson - 13 februari 2009 12:04

Jag fick med posten ett jättefint Alla Hjärtans dag kort idag, från Linda N, Tack!!!

Amanda fick också ett fantastiskt kort från Petter!


Vad glada vi blev båda två och vilken härlig överaskning!

Av Camilla Karlsson - 13 februari 2009 10:13

Jag är så tacksam över att kennel Farmarens och kennel Ramsgrove  möjliggjort att vi andra kan använda Ramsgrove Raghtyme JW "Jack". Det är fantastiska blodslinjer som jag sett passar väl ihop med liknande  mina egna tikars linjer. Wendy har en Avalondotter som bland annat givit snygga "Scott" Ramsgrove Borkason.

Min nyparade tik "Isobel" är också en Avalondotter.


Här ser Ni tre generationer avelshanar  -  när det är som bäst! Läs mer på Wendys sida!

Av Camilla Karlsson - 13 februari 2009 08:40

Igår väntade ett brev här hemma från SVA. Där låg svaret, att mina tikar har bildat tillräckligt med antikroppar mot rabiesvirus! Så nu är det bara att ut och resa!!!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 13 februari 2009 08:37

Det är mycket som ska hinnas med när man kommit hem igen. Vi har hunnit med att testa de nya glitterpennorna, byggt pussel, byggt lego, tittat på "räkna med skägg" ( Jonas Leksell - är suverän!) och fikat...


Av Camilla Karlsson - 13 februari 2009 08:35

Ronja x Jansson valpen, Svea är bara hur söt som helst! Här med matte Mathilda

Av Camilla Karlsson - 13 februari 2009 08:32

Här är två som fann varandra direkt! Som jag skrev förut, det var självklart för James att det här var hans nya familj. Här tillsammans med matte Jeanette.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Skapa flashcards