Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under mars 2012

Av Camilla Karlsson - 14 mars 2012 23:06

Vi har haft en fantastiskt trevlig helg i England! Många skratt och en utställning som bjöd och levde upp till sitt namn. Fina hundar har vi förstås sett och fler inlägg kommer med hundarna och bilder från London...


// Camilla


     




Av Camilla Karlsson - 8 mars 2012 11:59

Äntligen ska jag få uppleva Crufts! Är så otroligt glad över födelsedagpresenten jag fick av mamma & pappa, Cissi och Lotta med familjer, som gör det möjligt att åka dit!

Jag får världens bästa resesällskap, Carola, Charlott och Ulrica från Gävle. Så i eftermiddag sätter jag mig på tåget till de och i morron lyfter flyget om England! Birmingham  & London ska vi hinna med under våra dagar där.

Förhoppningsvis har jag fyllt på mina minneskort ordentligt - så nästa vecka blir det uppdateringar här på bloggen!!


Här kan ni som vill följa en del av utställningen:

http://www.crufts.org.uk/


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 mars 2012 22:05

   


På vär hemåt!


 Nu ska jag packa om väskan- på torsdag är jag på väg mot nya resmål!!! Crufts!!!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 mars 2012 21:53

Vi vaknade till en lika fin och solig söndag - vi gillar verkligen sportlov!

Mot slalombacken igen, och idag med skotrar för att åka upp till solliften


                   


Nu fixade de båda att åka själva i liften och en perfekt backe - och lite andra åkare-  gjorde att det blev en kanondag!

       


Och mysig och välförtjänt fikastund! Vi grillade både smörgåsar och korv!


 

Njöt av vacker utsikt!

 

Alva stökade på så duktigt hela dagen!

     

Albin sov gott nerbäddad i skoterpulkan, men en stund hann han vara med på fjället och äta lunch.

     

Med nya krafter i benen, såblev Niklas överflödig som liftskötare - Både Agnes & Amanda fixade även det!


 


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 mars 2012 21:34

Amanda har knappt fått chansen att åka slalom, så barnbacken i Blåsjön blev en perfekt start för att träna att ploga och få stopp på skidorna.

Kusin Agnes och Amanda tränade duktigt på i flera timmar!


         

Agnes


Sedan blev det nästa steg - åka i liften med Mats och testa den stora backen ( med sele...)

               

Ingen match för dessa slalombrudar!

 

Agnes & Alva


 

Gissa om vi hade en skön dag...


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 mars 2012 21:30

På sportlovets första morron vakande vi i "säterstugan" i Blåsjön , härligt!

     

Plogkanterna var i axelhöjd :o)

   


En underbart vacker dag!


// Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards