Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Camilla Karlsson - 12 mars 2011 17:55

Igår kom valparna! Fem fina tikar föddes och Flava är en fantastisk mor på alla sätt och vis.


Jag vakande av att Flava ville gå ut vid 4.30, hon visade tydliga tecken på att valpningen inte var långt borta, hon bäddade, började frossa och skaka.

Albin sov uppe, så jag satte igång babyvakten där så jag kunde höra om han vaknade...

06.40 föddes den första valpen. I samma veva vaknade Albin, så jag hämtade ner honom och han satt sedan i babysittern bredvid mig under valpningen. Flava fixade allt så fint och jag kunde bara konstatera att den fötts en svart fin tik.

    

Tre valpar kom i rask följd, de var fulla av liv och tog sig "mot maten"

så fort de slickats och torkats torra.

  

Sen blev det lugnare och Albin passade på att ta sig en lite lur.


Jag tar ut Flava och rastar henne, bjuder henne vatten och två timmar senare kommer ännu en valp - och en tik till!  Även hon lika stark och pigg som sina systrar.

Nu började jag tro att det kanske inte skulle komma någon mer, men 11.35 kommer den sista och faktiskt också den minsta valpen. En femte tik och alla är de svarta med fina vita tecken.

     


Här är de alla fem!

  

Vilken Lycka!!


// Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards