Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Camilla Karlsson - 24 maj 2010 08:30

Det blev fler framgångar inom familjen igår, min systers Norwich terrier Cobby´s Imp "Mindra" vann även hon cert, championat och BIR i går!!! Stort Grattis!!!

  


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 24 maj 2010 08:13

Så var det dags för utställningspremiär för Oliver (PL ch Farmarens Give Me Five) och mig. Glad över att utställningen var inomhus, då det på morgonen börjat regna och hundarna blev riktigt blöta av bara en rastningssväng... Det blev till att skynda att torka dem och fixa klart allting. Domare Birgitta Svartad dömde rasen. Härligt avslappnade Oliver vann öppenklassen med Ck och han blev även bästa hane med CERT & CHAMPIONAT!!! Åhh vad glad jag blev!!!     

  


Sedan var det Flavas (Farmarens Flava Jemtlandica) tur. I en stor öppenklass, 10 stycken, blev hon 2:a med CK och så såg det även ut i Bästa tik. 

  


Oliver blev BIR och BIM blev LP1 Svassas First Sight och Grattis Hanna Ladarne!  

         Oliver och jag,           Domaren Birgitta Svarstad,       Yrsa och Hanna


  



Men dagen var inte slut med det. Birgitta Svarstad dömde även gruppen och hon placerade honom som BIG-2!!! Gissa min glädje....

     

Underbara Oliver! Otroligt TACKSAM över denna hund!!!


Det var roligt att träffa många beardisägare igen, och kul att du kom förbi, Jeanette!!! Tack för alla hejarop och gratulationer!!!


Trötta och glada kunde vi sedan bege oss hemåt igen! Inte ens ett IKEA besök blev det för mig den här helgen...  ;o)


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 24 maj 2010 08:06

På lörda´n gick jag ringsekr. asp i den ring som Hans Almgren dömde. En jättetrevlig dag. Bl.a cavalier dömdes. Tack till ringsekreterarna Ann-Marie och Katarina!!

  


Niklas och Amanda roade sig i Birsta med både Lekhus och affärer...

På kvällen gick vi och åt på Stekhuset Hörnan - Vilken mat!!! Fantastisk! Kan varmt rekommenderas.


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 24 maj 2010 08:05

I fredags åkt vi till Sundsvall. Underbart väder och varmt var det. Vi passade på att ta en kaffe/te paus på en vacker rastplats.

  


// Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards