Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under september 2009

Av Camilla Karlsson - 8 september 2009 23:57

  


Katie var i lördags med på sin första utsällning, 3:a i klassen med Hederspris.


  


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 8 september 2009 23:49

  

Flava var också duktig! Tände inte till på samma sätt som Katie - men det ska bli spännande att se hur det är nästa gång som hon ska träffa fåren!


Och vilka snälla får hon har, Tina.


Fler bilder kommer, på de andra hundarna som var med!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 8 september 2009 23:38

Att se hundar jobba, efter sina instinkter är fantastiskt! Jag har varit med vid många jaktprov, (drivande, stötande, apporterande, stående) och jag har sedan barnsben sett mina släktingars border collie valla både kor och får och det är imponernade!

Men att se sin egna Bearded Collie, 5 månader gammal, uppfödd hemma hos mig - göra detta var ooooohhhh!!!

Med Christinas lugna sett och otroligt kunnade - gjordes detta till  oförglömliga dagar!


  

Katie lovordades och jag själv blev stolt som tuppen!

Nu ska vi bara hitta någon att fortsätta utveckla detta hos!



Igen, Tusen Tack Christina och Tina!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 8 september 2009 23:05

  

Av Camilla Karlsson - 8 september 2009 23:02

Amanda hittade nya vänner i helgen. Max och hon lekte och hade riktigt roligt på lördagen

  

Av Camilla Karlsson - 8 september 2009 22:53

Nu står kantarellerna och svalnar innan de ska in i frysen - det känns så lyxigt att frysa in något man själv plockat!

 I morgon väntar två kassar med äpplen - det blir mos av dem ;o)


Här kommer i allafall äntligen några bilder från helgen.


BIR & BIM bild från lördagens special.


BIR blev Charlotts ögonsten - vackra Dollie, Farmarens Hello Dollie , som vann sitt andra cert.

BIM blev Marie Långsveds SUCH NORDV-07 NUCH Heather Mist This Is My Life, som varit BIS-vinnare på Stora Stockholm


Grattis till Er båda!


  


Jag och Flava

  


Snygg vinnande uppfödargrupp från kennel Farmarens

Dollie, Ronja, Flava, Florian

  

Av Camilla Karlsson - 6 september 2009 22:26

Grattis Selma och Cissi till Mindras fantastiska resultat idag! Cobby´s Imp vann i dag cert, cacib och BIM i Högbo!


I morgon kommer hon hem, nu sover hon gott!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 september 2009 22:21

Det har hänt så mycket de senaste dagarna - mycket finns på bild. Linnéa gick verkligen loss med min kamera i går på specialen, så jag har  minst 1000 bilder att gå igenom när jag kommer hem!


Jag kommer under veckan att visa bilder från

* fårvallningen

* utställningarna, dvs massor av hundar!!!!!

* Amanda som tävlat TVÅ gånger i helgen i barn med hund

 Med mera.....


I morgon väntar svampskogen innan vi beger oss hemåt igen!


Hoppas att er helg varit bra!


// Camilla


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Skapa flashcards