Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under februari 2009

Av Camilla Karlsson - 6 februari 2009 08:06

Idag väntar jag på provsvaret.  Provsvaret som ska tala om när Isobel är redo för parning. Jag lärde mig den läxan när både Mango och Isobel "gick tomma" när  båda parades med  "Tolly" våren/ sommaren 2007. I fjol när Isobel skulle paras med  "Sammy" kollade jag henne. Det visade sig att hon var redo först vid dygn 16- 17.


Så igår eftermiddag var vi till vår fantastiska veterinär, Maria Edler, som konstaterade att hon inte är redo än och tog progesteronprovet.


Nu väntar jag med spänning!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 5 februari 2009 20:47

Hur många gosedjur ryms det i en säng???


Av Camilla Karlsson - 5 februari 2009 20:44

Amanda fick spelet Steka Ägg av kusinerna Selma och Kajsa i julklapp. Riktigt skoj tyckte både Sara och Amanda nu i kväll.


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 4 februari 2009 20:15

Det är alltid roligt att se när våra hundar jobbar med det de en gång varit ämnade till. Jag har genom åren gjort många reportage till diverse hundtidningar från jaktprov med stövare, beagle, brittiska fågelhundar, kontinentala fågelhundar, retriever. Alla lika fascinerande! Jag har sett  flera prov och uppvisningar med bordercollie och kelpie. Lika häftigt är det att se draghundstävlingar!

Här är bilder på Bearded Collie i vallningsjobb! Det är Flavas halvbror, Farmarens Highland Piper, som vallar får i USA där han bor!


Visst är det härliga bilder!??

Av Camilla Karlsson - 3 februari 2009 22:31



Linda har utmanat mig, den här gången gäller  det ett fotografi.


Enkelt eller hur:

Så här var instruktionerna:

Gå in bland dina foton och ta mapp nr 6 och välj bild nr 6. Lägg ut denna bild på bloggen och skriv lite om den. Utmana därefter 6 stycken nya och länka till deras sidor.


Nåväl, jag som har flera hårddiskar att välja mellan. Nu tog jag en och räknade mig fram...


Goda vänner!  Så kan denna bild döpas!




Ulrica, Charlott, Maine och Jenny Osborne, kennel Osmart, England. Vi är på Bearded Collie special och Jenny dömer. Det är första gången jag är på hundutställning i England och både dagen och resan är minnesvärd! Vi firade även Maines 80-årsdag! Jenny och Maine är goda vänner sedan 40-år tillbaka. Tänk vad hundintresset kan ge!



Nu är det dags för mig att utmana!!! Hi hi

Lotta

Linda N

Maggan

Emma

Johanna

Inger


Det blir spännande att se vilka bilder det blir från Er!

Go´natt!

Camilla

Av Camilla Karlsson - 3 februari 2009 11:38

De här två ger sig aldrig! Joulin & Flava har så roligt ihop!

Av Camilla Karlsson - 3 februari 2009 11:34

Härliga James!!!

Av Camilla Karlsson - 3 februari 2009 11:33

Det är fortfarande strålande sol och 18 minusgrader. Det biter ordentligt i kinderna. Och det lockar till fotografering.


// Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Skapa flashcards