Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under februari 2009

Av Camilla Karlsson - 22 februari 2009 15:55

Igår avgjordes Republiken Hund & Republikens veteran för året.  Vinnare bland veteranerna blev min älskade "Mango", Such Fjällglimtens Hot Mango Chutney. Domare var Arne Foss.


Fler bilder och mer kommer senare...

Av Camilla Karlsson - 21 februari 2009 12:55

Av Camilla Karlsson - 19 februari 2009 23:27

Lejonlands Rising Generation

Norduch Nuch Intuch Sv-96-97-98-99-00

Nv-97-99 Nordv-99 Ww-98-00

Sjö Björnens Bagheera
                   X
Lejonlands Johlin Just for Whams

Av Camilla Karlsson - 19 februari 2009 23:17

Det här är Lejonlands Miss Molly. Hon ägdes av kennel SjöBjörnens och hon finns i stamtavlorna på de flesta storvinnare från Ann-Christine och Kenneth.

 Ni minns förstås:

 SjöBjörnens Handsome Is My Teddybear, SjöBjörnens Koh-I-Noor,  SjöBjörnens Solgutten,  SjöBjörnens Bagheera. SjöBjörnens Ögonfröjd.

 Bara för att nämna några!

Molly är fotograferad av mig.

Hon var e. Such Nuch Intuch

Zarewisch v. Ratibor u. Corvey
 och Such Nuch Alejona Ginny av Nordens Löve


// Camilla



Av Camilla Karlsson - 19 februari 2009 23:06

Och det är min syster Cecilia på bilden 11 år gammal. Tillsammans med Such Nuch Intuch Nordv-85 Lejonlands Imrick, 7 månader. Detta var mitt (vårt) första besök hos Gun på Lejonlands kennel i Hoverberg. Bara början på en nu över 20 års vänskap! Sommaren 1985 var jag kennelflicka hos henne, något jag fortsatte med på alla skollov jag kunde! En dröm för en hundtokig tjej!

Jag hade förmånen att träffa och se många av Nordens första leonberger! Något som jag är oerhört glad och tacksam över idag! Jag har fortfarande vissa hundar på näthinnan, A-kullen hos Av Nordens Löve...!!!

Fler bilder kommer!

// Camilla

Av Camilla Karlsson - 19 februari 2009 18:39

Vad det är roligt att få respons på sin blogg, både med kommentarer och via mail. Nu har det kommit önskemål om mer historia -  gamla bilder på hundar. Jag började ju fota hundar redan i mitten på -80 talet och 1995 började jag jobba för tidningen HUNDSPORT + andra tidningar - så visst finns det att hämta.


Är det nå´t särskilt NI vill se??  Det blir till att scanna...


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 19 februari 2009 17:16

Jag fick ett mail idag som gladde mig! Jag ser fram emot fler mail från Er medlemmar i SBC! ( Med tanke på att jag nu är distriktsombud för rasklubben)


Hej Camilla!

Vad, kul att Jämtland/Västernorrland bildar ett distrikt igen, jag var med i slutet av 70-talet och bildade första Jämtland/Västernorrland distriktet

Det var K F i Sundsvall och någon från Östersund kommer inte på namnet just nu och undertecknad.

Första träffarna hade vi hemma hos mig i Ramvik.

Första specialutställningen i Sundsvall -78  Det har gått några år sedan dess. Jag ska försöka komma med på någon träff.

Ska det vara någon träff i kusttrakterna kanske jag kan vara till hjälp.

Hälsningar

Gunilla Nordin

Av Camilla Karlsson - 19 februari 2009 16:46

Amanda & Uvento

Visst ser det ut som de spanar efter tomten???

Den här bilden är också från advent-06.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards