Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under januari 2009

Av Camilla Karlsson - 16 januari 2009 18:24

Vilken lycka! Idag kom beskedet att Ramsgrove Ragthyme JW  "Jack"

höfter är  A!!!

Det betyder att jag kommer att kunna para min Fjällglimtens Isobel med honom under våren! Jag är så glad över ägaren Wendy Hines "Of course" när jag frågade om jag hade den äran att låna honom till henne.


Det här känns sååå spännande!

Tack till alla som gör detta möjligt!

Nu är det bara att vänta på att Isobel börjar löpa...


Mer info kommer på min hemsida:

www.fjallglimtens.com




// Camilla


Här är han,  snyggingen och självklart också trevlige herren, Jack!



Av Camilla Karlsson - 16 januari 2009 11:34

Snygg bullmastiff, Licassa Captain Archembeau.

Av Camilla Karlsson - 16 januari 2009 11:26

Nu när Linda länkat till min sida är det väl bäst att jag visar en boxer bild också! De visades i ringen bredvid beardisarna och här är BIR-vinnaren i BIG-finalen.

Känd för er insatta är han förstås, Alf Abbet for Susancar JW.


I England är de noga med att man inte fotar med blixt, under själva bedömningen, därför blir det inte så många bilder...


Håll till godo:

Av Camilla Karlsson - 16 januari 2009 10:02

Här är Dogworlds reportage från Boston:

http://www.dogworld.co.uk/Breeds/ShowReports/3-boston


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 15 januari 2009 10:26

Supersnygga tiken Potterdale Pure Platinum blev även BIG för domaren Derek Smith.

Av Camilla Karlsson - 15 januari 2009 00:22

Såg Ni förresten Uppdrag granskning nu i kväll??

Jag har så svårt att förstå att någon över huvudtaget kommer på att adoptera en spansk gatuhund.  Här har vi en kennelklubbsorganisation som verkar för hundarnas hälsa och serösa uppfödare som gör allt för att förbättra respektive ras och avla på de bästa avelsdjuren. Märkligt.


Vad säger Ni?


// Camilla



Av Camilla Karlsson - 15 januari 2009 00:19

Hoppsan, så blev det visst midnatt igen. Hoppas att Ni finner glädje i bilderna, fast de inte riktigt "håller måttet"... Till mitt försvar, så var det förstås inte det bästa ljuset i den hallen. Borde skaffa bättre grejer helt enkelt - varför är det så mycké man vill ha???


Hoppas jag hinner dela med mig mer i morgon!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 15 januari 2009 00:16

Se så fina vinnare! Två ljuvliga tikar!

CC-vinnare blev Potterdale Pure Platinum "Molly"  och hon blev med det GBCH!

Res-CC vann CH Diotima Always On My Mind

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Skapa flashcards