Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under januari 2009

Av Camilla Karlsson - 24 januari 2009 21:58

...mer från idag titta då in på  Maggans sida !


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 24 januari 2009 21:55

De som var för små för att vara med på kursen fick roa sig med annat...

Amanda & Moa tittade på film en stund.


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 24 januari 2009 21:38

Bilder från idag!


Idag har Linda Näslund haft kurs i juniorhandling. I 3 timmar drillade hon ett gäng tjejer, som visade framsteg i allt de gjorde. Jag och Amanda hade packat bilen full med hundar och åkte i väg till Totohallen i Östersund.


Maja bokade snabbt "Mango", men provade under dagen även att träna både "James" och "Joulin". Sara skiftade mellan sin egen westie "Max" och "Isobel". Selma var förstås också med med sin "Mindra". Och Malin och hennes "Julia". Alla var såå duktiga!

Och jag tror att alla var taggade att fortsätta träna.


 Tack alla för en jättrevlig dag! Tack Linda som engagerar dig!

Tack för hjälp med hundar och barn!


// Camilla


Av Camilla Karlsson - 22 januari 2009 11:58

Amanda och jag har haft en riktigt mysig förmiddag. Vi har ritat tre-kanter, byggt pussel och när jag hämtade posten kom ett nytt paket från Go´boken. Go´boken är en bokklubb för barn och vi provade den redan när Amanda var liten.  I de här paketen ( för lite äldre barn) kommer det dels en bok om en siffra och ett spel. Den här gången ett riktigt roligt spel, som vi hunnit spela 3 gånger! (puh)


Till mig kom Drömhem & Trädgård, har bara hunnit bläddra igenom,men absolut ett aktuellt ämne för vår del...badrum. Vi måste börja klura på hur vi vill att badrummet uppe ska bli, just nu är där ingenting.


I eftermiddag väntar jobbet, igen!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 22 januari 2009 10:00

Att läsa är en konst - och är man 4 år och vill lära sig allt om siffror och bokstäver, så är det inte det lättaste alla gånger. Ni vet de här pekböckerna där ordet står under en bild, de går vi igenom gång på gång numera. Amanda säger alla boksätver och vill sedan att jag uttalar ordet. Självklart jättebra träning och hon tycker att det är så kul med detta. Nu har vi nyss gjort det igen och idag hamnade vi på ordet/bilden ekorre.

-E K O R R E!

- Jättebra, vad blir det då, sa jag. ( Bilden borde ju avslöja...)

 - Igelkott!

- Nja, och så bokstaverade jag igen åt henne...

- Aha, Äckelkorre!


Det är bra med blogg, då skrivar man iallafall upp några av alla roligheter som händer!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 22 januari 2009 00:31

Av Camilla Karlsson - 22 januari 2009 00:22

Alva Falk har varit på besök hela kvällen. Nu 2 månader gammal. Som Ni ser har jag alltså haft riktigt fin främmande!

Av Camilla Karlsson - 21 januari 2009 20:31

Igår kom Lotta, Agnes och lilla Alva till Lit. Vi träffade dem en kort stund, eftersom Amanda också skulle sova hos mormor och morfar. Så ni förstår ju vilka trevligheter som bara kan dyka upp  så där en helt vanlig tisdag.


Trevligheten från igår, som skapade viss nyfikenhet, hade tyvärr inte med mig att göra. Jag blev bara så glad för Lindas skull. Titta på hennes bogg får Ni se!


Ikväll är det tjej-kväll! Visserligen ligger Amanda redan till sängs, men Lotta och Alva är här. Tekannan är laddad, shortbread från England och popcorn är poppade. Nu väntar film! Skönt med en alldeles lugn kväll!


Sköt om Er!

// Camilla


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards