Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Camilla Karlsson - 20 januari 2009 13:58



Läs mer på www.skk.se



SKK Hunduppfödarutbildning

Föreläsningsserie

Den som genomgått en av de grundkurser som ingår i uppfödarutbildningen är berättigad att få ta del av belöningssystemet. En viktig del i belöningssystemet är vår fria föreläsningsserie.

Varje år under de kommande 5 åren arrangerar SKK (AK, UKK, UK) en årlig föreläsningsserie som ges på fem olika orter. Samarbete kan ske både med länsklubben men också Studiefrämjandet eller någon av våra samarbetspartners.

Föreläsningarna skall vara öppna för alla medlemmar och andra intresserade. De som genomgått någon kurs inom uppfödarutbildningen och visar upp sitt deltagarbevis betalar ingen avgift.
Arrangemanget annonseras även på respektive länsklubbs webbplatser samt i lokalpressen.


Följande Uppfödarseminarier är planerade:

År 2009
Anatomi
Föreläsare: Kenneth Edh
Praktisk arrangör: respektive länsklubb

OrtDatum & övrig information

LuleåSöndagen den 1 februari, tid ej bestämt

Östersund

Söndagen den 15 februari, tid ej bestämt

RonnebyOnsdagen den 18 februari, kl. 18.30

ÖrebroOnsdagen den 18 mars, kl. 18.30

Vänersborg

Onsdagen den 22 april, kl. 18.30

Av Camilla Karlsson - 20 januari 2009 13:16

Igår kväll skrev jag att jag hoppades på flera trevligheter idag.  Så jag har fått skotta snö, städat både bil och här inne... ja, ni vet allt som ska hinnas med. Tvätthögen väntar fortfarande också...


Niklas kom hem och åt lunch med Sara, Amanda och mig.


Sara har tränat Isobel inför kommande juniorhandling kurs på lördag och jag ska fixa hundarna tills dess, jag har lovat att ställa upp med extrahundar under den dagen.


Men, så kommer ett  SMS - och vips så kom en riktig trevlighet inramlande. Nu håller jag tummarna för att allt går i lås! Mer kan jag inte berätta än...


Om en te-stund får räknas som trevlighet- så kommer en till nu!


Jag räknar med att fler trillar in under eftermidda´n!


Hörs sen!

// Camilla

Av Camilla Karlsson - 20 januari 2009 10:16

Saxat från www.dogworld.co.uk


Tibetan Terrier BIS at Manchester
photo Denman

BIS at Manchester under Ronnie Irving was the Tibetan Terrier

Ch Schanti's Sonny Lamleh at Walkamile.

Photo: Denman

Av Camilla Karlsson - 20 januari 2009 10:04

Tasseborg  ordnar utställningsträningar inomhus igen:

Ledare är Linda Näslund:



Börja trimma formen redan nu!

NU STARTAR

Utställningsträning 


TOTOHALLEN ÖSTERSUND


LÖRDAG 24 JANUARI  

 CA KL 14.00    

SÖNDAG 25 JANUARI

10-11.30

och

12-13.30

Föranmälan i butik eller till webmaster@tasseborg.se


 Välkomna!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Skapa flashcards