Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under december 2008

Av Camilla Karlsson - 9 december 2008 12:05

Är dessa bilder:

Av Camilla Karlsson - 9 december 2008 12:05

 Vinter, kallt och solen skiner!

Av Camilla Karlsson - 8 december 2008 22:27

Trots att min dag kallas ledig har den varit otroligt intensiv. Tack vare min snälla mamma, kunde jag spendera något längre tid "på stan",än bara den stund som Amanda var på kyrkis. Jag hann köpa riktigt många av de planerade julklapparna.Hittade riktigt bra saker - tycker jag själv i alla fall... Med förhoppning att de blir uppskattade!

Hem  - skottade snö - grejade med hundarna -i väg på pyssel för barnen- hem igen och lämnade av Amanda - hundstund igen och sedan i väg på styrelsemöte med föreningen i byn. Efter kvällsrastning av de fyrbenta, har jag värmt mig framför brasan en stund.

Det är skönt med lediga dagar!!! :)


//Camilla

Av Camilla Karlsson - 7 december 2008 23:55

Usch, det är riktigt kallt ute, -16 gr.


Jag håller, trot eller ej, på att baka...

Hade missat att brödreceptet jag gav er tidigare i veckan, skulle stå "över natten" och jäsa. Jag och Amanda började i morse ladda för bakning och när jag eftersom läser lite nogrannare, inser jag att det blir dags att baka brödet vid 22-tiden...

Snart är det klart iallafall och då blir det Go´natt!

//Camilla

Av Camilla Karlsson - 7 december 2008 20:40


Grattis Marie till BIS på HUND2008! Rashistoria har skrivits ikväll!


 Klippt från www.hundsport.se


Bild laddas... 


Utställningsåret avslutades ikväll med Svenska Kennelklubbens internationella utställning HUND2008 den 6-7 december 2008. Helgens BIS-vinnande hund av 5.845 anmälda blev bearded collie hanen NORDV-07 SUCH Heather Mist This Is My Life.
Såväl ägare som uppfödare är Marie Långsved. Gävle. BIS-domare var Karl-Erik Johansson medans Päivi Eerola dömde gruppen. [Bild av Johan Frick-Meijer]

Av Camilla Karlsson - 7 december 2008 10:34

Hund 2008 är i full gång och glädjande för mig som sitter hemma är att resultaten kommer ut så snabbt!


www.skk.se  finns både resultat och massor med bilder!


Beardisarna går i dag- troligtvis för fullt just nu.


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 6 december 2008 20:32

Lotta skickade en bild:

Stolt Amanda med kusinen Alva.

Av Camilla Karlsson - 6 december 2008 18:22

Idag har vi träffat tomten!!! Han var uppe i skogen och väntade på alla barnaen från Fjäl. Tog emot allas önskelistor och Ni må tro att det var stora ögon.

Vi åkte skoter dit och när tomten sedan fortsatte till andra barn fick vi glögg, varm saft, lussebullar och pepparkakor. Jättemysigt!!


Hoppas vi får träffa honom nästa år också. Men först på julafton förstås!!!


// Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards