Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg under oktober 2008

Av Camilla Karlsson - 17 oktober 2008 09:05

Puh, vilken vecka!  En del dagar är mer än lovligt fyllda, speciellt på jobbet. Att dessutom hinna med och orka med allt runt omkring är inte det lättaste.

När blev det så här?  Det är ju inget nytt fenomen och alla verkar ha det lika. Full fart och ingen hinner med.


Jag är ledig idag, i morgon och i övermorgon! Skönt! Hundarna har fått en springa lös stund och de blir "underbart" smutsiga. Det blir nog inga nya foton på James och Joulin idag heller...

Vi har köpt älgkött och har med det en hel del att ta rätt på i eftermiddag. Men tänk så skönt när det är klart! Fylla frysen med både stekar, grytbitar och köttfärs! Såg Ni förresten ICA:s kokbok. Där kan vi plocka både nya och klassiska recept!


Nu ska Amanda och jag äta vår frukost.


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 13 oktober 2008 10:17

Igår kväll när vi kom hem igen så packades allt förstås in, Niklas tände upp i kakelugnen och jag kokade te. Amanda somnade - rätt utslagen efter en hel helg full av massor av kul.

Och då fick jag chansen att läsa min nya bok! Ni vet den som stod på önskelistan... Best In Show av Bo Bengtsson!

Jag fick pengar av Niklas när jag fyllde år och de kom väl till pass när MB-förlag fanns på plats på  utställningen  i Sundsvall!


Och jag säger bara - VILKEN BOK! Vilket otroligt jobb författaren lagt ner! Underbara bilder!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 13 oktober 2008 09:03

Nej,än kan vi inte lägga oss på latsidan. Om tre veckor är det dags igen och den här gången är det Växjö som står som destination på kartan. På

Gerties sida  står idag antalet beardisar. Först ut är smökk:s utställning med Filip Johnsson som domare, 79 Bearded Collies! Charlott Höijer dömer specialen på söndagen och dit är det 95 anmälda!  Det kommer att bli kul!


// Camilla

BIS

Av Camilla Karlsson - 13 oktober 2008 09:01

Vi lånar en bild från Hundsport.se , som Torsten fotat och visar BIS vinnaren:



Bild laddas...

Best in Show
OLD ENGLISH SHEEPDOG - NORDJV-07 NORDV-07 WW-08 Villa's Cruella At Dizzny, Uppf. Cujdik T J & Harrison J & M 0 Usa, Ägare Tim Cujdik (usa), handlad av Ingela Wallstrom, Långshyttan




Av Camilla Karlsson - 13 oktober 2008 08:49

 I helgen var vi som Ni vet i Sundsvall. Marja Talvitie, Finland, dömde 34 Bearded Collie. Och det var massor av hundar som åkte ut med 2:or, så jag var glad att min ungtik, Flava, fick ett första pris och placerad som nr 3. Mango blev 2:a i veteranklassen med CK, men oplacerad i bästa tik. Bland hanhundarna fick endast två hundar CK. Ingen av championhanarna...

Ja, domaren dömer.


Men fina vinnare blev det!

Mor och son stod som vinnare och unga Farmarens Give Me Five, Oliver,  vann sitt första BIR, men andra cert.

BIM blev  CH Farmarens Real Diamond,Ronja, rasens bästa veteran och sedan BIS-3 veteran.

Oliver slår även till med att bli BIG-2!


 Stort Grattis!


Hänger Ni med på släktskapet?  Oliver är efter Tolly och Ronja.  Tolly är Flavas pappa och Ronja  är Flavas mormor.


// Camilla


Av Camilla Karlsson - 10 oktober 2008 15:30

Nu är hundarna fixade, bilen packad och vi ska bara äta lite och sedan åker vi mot en ledig helg i Sundsvall! Bo på hotell, åka på hundutställning och shopping på IKEA- låter inte det bra?? Och hela familjen är med!

Väl mött på utställningen!
Ni andra - trevlig helg!

// Camilla

Av Camilla Karlsson - 10 oktober 2008 08:10

Ja, det har jag/vi! Hon ställer alltid upp och hjälper till!

  Det är något som både jag, Cissi och Lotta kan skriva under på!

TACK!


Blomranka

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards