Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 9 september 2008

Av Camilla Karlsson - 9 september 2008 22:16


Igår åkte jag hem igen. Tog turen förbi Sundsvall ochh Birsta. Men konstigt nog var jag inte så shopping-sugen. Amanda är det alltid lätt att handla till. Tänkte spara lite tills hon fyller år, men hur det nu var, så fick hon alltihop när jag kom hem...


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 9 september 2008 21:58

Gråtung dag, men tack och lov höll sig regnet borta. Lite kallt.


Men det blev en jättetrevlig dag och många fina hundar möttes i ringen för Line Haugen.  Jag hade Flava med i unghundsklassen, hon blev 4 med HP. Line tyckte om hennes typ, bra längd på kroppen och hennes steg med driv. Mango tävlade i en veteranklass med fyra ytterst vackra veteraner. Hon blev 4 med CK och när jag efter bedömningen talade md domaren Line (eftersom jag gjorde Hundsport-reportage) ville hon verkligen förtydliga hur mycket hon tyckte om veteranerna som visades för henne och den glädje dessa visar med att få vara med. Ja, så är det ju faktiskt. Mango njuter och blir smått sprallig när vi åker på utställning.


Ulrica ( m fam) hade framgångar även denna dag. BIS-vinnare blev Sara Duchess Montebello Smartness, från juniorklass. Värd extra applåder! Denna  underbart söta Sara är visad  tre (3) gånger. BIS-valp, BIR & BIR. Vilken start!! All lycka önskar vi Er i framtiden!

Flavas bror Florian blev bästa unghund! Grattis Mathilda - så fint du visar honom!!

Mormor Ronja vann ytterligare en BIR-veteran vinst! Hon är bara så härlig att se när hon flyter fram i ringen!

Utställningsdagen avslutade vi med att se Linnéa vinna juniorhandlingen! Och BIs finalen vid Gäkk:s utställning.

Bilder kommer!!!!!

Anna lagade fantastiskt god mat till kvällen och vi fick en skön kväll, så där i glada vänners lag! Längar redan till nästa gång...

// Camilla

Av Camilla Karlsson - 9 september 2008 21:45

I lördags var här underbart väder, strålande sol och blå himmel. Jag hade förmånen att föreviga ett brudpar. Givetvis utomhus med hembygdsgården med omnejd som bakgrund.  Vackra var de förstås och jag är så tacksam för att jag får vara med på ett hörn. Det är sååå kul att fota bröllop!!!


Därefter bar det av söderut. Bilen full med hundar. Fjällglimtens Jacobs Tweed flyttade till sin nya familj i Hudiksvall. Numera går han under namnet Ludde Lundin! Gulligt va´?  Lycka till med Er nya familjemedlem!


När vi hade sagt adjö, efter fantastiskt god äppelpaj och en kaffetår fortsatte jag mot Gävle. Ett glatt & trött gäng mötte. Kvällen blev inte så lång - vi hade ju en utställningsdag som väntade.


Stort Grattis  till dagens framgångar, Ronjas BIG-3 & BIS-veteran! Uppfödargruppen som blev BIS-3! Och Oliwer (Flavas halvbror) som tog sitt första cert! Och Lucy som vann sitt andra certet!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 9 september 2008 18:57


Det här är min älsklingstjej!


// Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards