Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 3 juli 2008

Av Camilla Karlsson - 3 juli 2008 22:09

Det blir tidig kväll i kväll. I morgon väntar mässan och WDS!

Ulrica och Charlott dömer beardisarna i morgon-  Ohhh så spännande!!! Bilder kommer - jag lovar!!!


Sov gott!


//Camilla

Av Camilla Karlsson - 3 juli 2008 22:08

Vilken snygg Westie som vann idag!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 3 juli 2008 21:36

Jag tittade rätt mycket på Briard idag. Roligt att se en annan ras, som man inte hängt med så mycket i. Ulrica visade sin snygga hane, fick rosa band men sedan oplacerad i den stora konkurrensen. Men snyggt jobbat!

Tyvärr, (eller vad man ska säga) var domaren fransman, så vi förstod inte ett smack av vad han sa, men snygga hundar såg jag i Briard-ringen också!


//Camilla

Av Camilla Karlsson - 3 juli 2008 21:33

Ja, över till dagens utställning.


Och speciellt till dig Susanne, här är dagens BIS-vinnande korthårs collie!


Läcker!

//Camilla

Av Camilla Karlsson - 3 juli 2008 21:30

Har Ni sett så snygga och härliga OES vinnare!

//Camilla


Av Camilla Karlsson - 3 juli 2008 21:03

Jag kan hålla på hur länge som helst, och visa upp bilder från dagarna... Men det ska jag inte, några ska jag allt spara till HUNDSPORT också!


Men vi fortsätter med en till från gårdagen:


Dvärgschnauzer, svart hade ett snyggt vinnarpar, BIR blev segervana Jannica Wallin med egenuppfödd och delägd hane multich Fixus Hasta La Vista.  Han vann över snygga italienskatiken Baccarat-N Di Monte Gentile.


Snyggt par va!?


// Camilla



Av Camilla Karlsson - 3 juli 2008 20:49

Eftersom det inte gick att uppdatera igår, så gör jag det nu istället.


Utsällningarna på Almare-Stäket började igår och dryga 3500 hundar fanns då på plats. Visst det var bilköer in, men i det stora hela var det alldeles supertrevligt. Jag tillbringade mycket tid vid leonberger ringen. träffade gamla bekanta, skapade nya bekantskaper och såg många fina leonberger.


Kolla in vinnarhanarna, de fem hanar som vunnit respektive klass. Se Petra Junehall med sin "Grizzly" som fortfarande strålar. Margaretha  Mix dotter Märta som visar furudalens Brianne till cert. Och visst är championhanen Multichampion Skjaergaardens Painted By Rubens häftig i rörelserna! ( Om man får uttrycka sig så...)


BIR blev tikenSkjaergaardens Squaw Of nee Mee Poo

BIM blev Knockando´s Lord  Nelson


Ja, kolla så snygga hundar!!!!!


// Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards