Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Camilla Karlsson - 1 juli 2008 22:30

 Nu först, slog det mig att titta in på huvudsponsorernas sidor. Agria har dessutom genom Sofie Lönn ( framgångsrik med sina faraohundar och basenji) gjort en utställningskola som är väl värd att läsa!// Camilla 



HEM OM WDS UTSTÄLLNINGSSKOLAN VM LYDNAD I VÅRA MONTRAR KLUBB MERIT LÄNKAR


Första hjälpen i Agria Djurförsäkrings monter Om du eller din hund skadar sig på Almare-Stäket har du möjlighet att få hjälp i Agrias och SKK:s gemensamma monter. På vår fältklinik står ansvarig veterinär Monica Stavenborn, fyra veterinärstudenter och en sjuksköterska redo att ta hand om både två- och fyrbenta.


Läs mer » Grattis - ni vann biljetter till
World Dog ShowTävlingen om entrébiljetter till World Dog Show är nu avgjord. Grattis till er sex som vunnit. Biljetterna kommer med posten om ett par dagar. Era fina slogans finns publicerade här.



Läs här » Läs Sofie Lönns utställningsskola DEL 4 - Utställningsregler
Utställningsreglerna på världsutställningen skiljer sig ganska ordentligt från det system vi har i Sverige idag. I denna sista del av Utställningsskolan ska jag försöka förklara bedömningsreglerna så tydligt som möjligt.




Läs mer » Sverige värd för världsutställningenWorld Dog Show 3 - 6 juli 2008 Det är första gången som en hundutställning av denna storlek och rang arrangeras i Sverige. Utställningen äger rum på Stockholmsmässan i Älvsjö och hundar från hela världen kommer att delta.


 Läs mer här » Agria på World Dog Show Agria Djurförsäkring finns givetvis på plats med monter på World Dog Show. På Stockholmsmässan i Älvsjö kommer vi ha en stor monter alldeles intill finalringen. Där kan du träffa oss för att prata försäkringar eller handla i AgriaShop.




Av Camilla Karlsson - 1 juli 2008 20:25


 Här kommer ett boktips!

Härliga blogg-tjejen Anna, jobbar för fullt med att färdigställa sin blivande bok. Har du sett hennes blogg,tittat på hennes recept och de  fina bilderna?


// Camilla


 




Kommer i september!
Beställ redan nu! Vägen från 137 kgav Anna J. D. Jacobsson

Anna har gått ner nästan 50 kg med hjälp av ”sin egen GI-kost”. Via sin blogg har Anna delat med sig av sina erfarenheter under resans gång. Här är hennes berättelse samlad i en bok som ger läsaren en varm och hjärtlig bekantskap, många kloka tankar och inspiration. Boken är kryddad med 24 sidor goda recept, samt härliga matbilder– allt signerat Anna J. D. Jacobsson.

Förord av Ola Lauritzson!

Av Camilla Karlsson - 1 juli 2008 19:02

Jag måste bara berätta vad min lilla älsklingstjej sa i går innan jag åkte.


Vi satt i bilen och jag frågade henne hur hon och pappa skulle klara sig den här veckan, nu då. " Mamma, det kommer att gå så bra, så bra - och jag är inte avundsjuk!" Nehe, det lät ju bra. (om man vet vad avundsjuk är när man är 3½ år...)


// Camilla


Av Camilla Karlsson - 1 juli 2008 18:41

Ja, nu sitter jag här på mitt hotellrum. I morgon väntar Almare-stäket och x-antal specialklubbsutställningar, jag vet  inte riktigt hur stort det kommer att vara, men de ska bli kul  och Varmt!


Tack och lov för GPS:en, min räddning! Jag var ut till Hundsport, i Bromma, en sväng på eftermiddagen och sedan tillbaka hit till Barkarby och det är så skönt att någon berättar var jag ska svänga och tillslut kör jag förbi målflaggan!


 Besök Hundsport på webben:

Hundsport.se


Kör försiktigt alla Ni som åker mot WDS!

Väl mött i morgon!
// Camilla



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards