Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 28 juni 2008

Av Camilla Karlsson - 28 juni 2008 22:04

Lämna inga hundar i bilen i sommar!

















//Camilla

Av Camilla Karlsson - 28 juni 2008 21:04

Så, tillslut kom de äntligen, Petter framför allt, men även Linda och Nils. Det tog inte så lång stund innan  Petter fint frågade Amanda " Vet du vad du kan bli -  min vän" Vilken gosing!! Och visst passade sällskapet- de lekte och sa ifrån till varandra. Men hade kul ihop, iallafall enligt Amanda...

När de åkt frågade jag Amanda om hon ville att Petter ska komma fler gånger och svaret kom direkt: " Så här många gånger", sa hon och höll upp alla fingrar - så välkomna tillbaka!


En till som njöt av boxer-sällskap var Niklas. Jag tror att han gillade Dosh skarpt, (eller?)


Nils, tog eftermiddagen med ro, medans jag och Linda (direkt på maten) skulle försöka träna våra unghundar lite inför veckans äventyr. Vi har fina "småtjejer" båda två, och här en huvudstudie på Fancy!


Ja, vi hade som ni förstår en trevlig eftermiddag! Jag säger också välkomna tillbaka!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 28 juni 2008 10:04

Har Ni läst i dagens Östersunds-posten (ÖP)?  www.op.se


Nu har en hund insjuknat i HCC!Detta har hänt i Östersund och även om sjukdomen är ovanlig, endast 20 fall de senaste 8 åren i Sverige, så bör alla förstå vikten av att vaccinera sin hundar efter de riktlinjer som finns!


// Camilla

Av Camilla Karlsson - 28 juni 2008 08:35

Amanda står i duschen. Hon väntar besök i eftermiddag och vill "göra sig i ordning", sa hon. Dessutom deklarerade hon att hon inte skulle ha klänning, men däremot halsband och armband. Hon är 3½ år gammal - det börjas minsann i tid...


De visade regn i går på prognosen -men vädret är skönt och en sol som söker sig förbi molnen - hoppas regnet håller sig borta!


Jag köpte mig en ny te-termos häromdagen - men tro, när jag kom hem fattades innerlocket. Jaha, då måste jag hinna/komma i håg det då innan jag åker på måndag...så onödigt.


//Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards