Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 6 juni 2008

Av Camilla Karlsson - 6 juni 2008 21:09

Ja, den blev hur mysig som helst! Självklart gör det underbara vädret sitt, och strax efter 12 for vi till Hölje. Där utlovades ponnyridning och Amanda & Sara såg fram emot det. Just det uteblev, men det fanns mycket annat att pyssla med. Femkamp, tipsrunda, fika och korv och glass. Smådjur, som gäss, kaniner och olika sorters höns att titta på.

Jag tyckte det var mest spännande att se rallylydnad! Det är något helt nytt för mig och var inte alls som jag trodde. Här gäller ingen precission som i den gamla vanliga lydnaden utan lite av en blandning av  freestyle, lydnad, agility, handling. 2012 ska sporten tydligen bli officiell och klasserna är utstakade. Jag kunde förståds inte låta bli att fråga instruktören som fanns med gruppen som hade uppvisning. Och det där med rally, var egentligen mer som "karta & kompass" än att det skulle gå undan, om jag har fattat det hela rätt ( Hur är det Linda J ???) De verkade ha kul och det är ekipaget som bedöms, inte bara hunden - så dubbelkommandon är också tillåtna.


Innan vi for hem var det dags för dragning på tipsrundan och Sara vann en biljett till Storsjöbadet, när det öppnar efter stor renovering - Grattis Sara!


Vår goda och grillade middag skulle förstås avnjutas utomhus - nog så viktigt en nationaldag - vi började med att flytta bordet till skuggan, där blev det lagomt varmt, så vi skulle kunna sitta och njuta av vår måltid. Men icke, vi fick gott om sällskap. Knott och mygg! Behöver jag säga mer... Vi provade tillslut att sitta vid utemöbeln närmare vattnet i hopp om att vinden skulle fläkta bort dem... Ja ja det var gott och det var snabbt överstökat. Amanda slocknade nyss i soffan, tror nästan att vi skulle kunna göra detsamma.


Nu är jag nyfiken på hur det har gått för Lotta i dag på älghägns-invigningen. (www.mountainmoose.se)


Go´kväll!

//Camilla

Ett par bilder från idag:

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Skapa flashcards