Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Camilla Karlsson - 12 maj 2008 21:22

Ja, nu är det gjort! Och vi hoppas att det resulterar i ett helt gäng småttingar! Det är tre år sedan vi på Fjällglimtens hade valpar, så det känns på tiden att vi också får njuta nya små liv.

Håll tummarna att Isobel blir dräktig!


Nu är det te-dags (igen)!

//Camilla

Av Camilla Karlsson - 12 maj 2008 10:05

Farmarens Empress Elfi "Effie"

klarade sitt  anlagsprov på viltspår i går!

Grattis säger vi på Fjällglimtens kennel till Matte A-C Jämthagen i Gävle, kennel Hairdog. "Effie" som är efter min "Avalon" har även klarat vallanlagsprovet!

Kan tro att utställningsmeriterna också kommer att fyllas på!  

 En riktig allroundbeardis!

Fortsatt Lycka till!

//Camilla

Av Camilla Karlsson - 12 maj 2008 08:10

Det blev ingen sovmorgon i dag heller, strax efter sju hör jag hur telefonen ringer nere. Amanda har sovit i sitt rum hela natten och strax hör jag hur hon sjunger "ekorr´n satt i granen". Och därefter hör jag småfötterna komma mot vårt sovrum. Det första hon säger till mig när hon försiktigt stängt dörren efter sig är: "Mamma, när du är på jobbet, då längtar jag efter dig". Vilken start den den här veckan! Det värmer i hela mammahjärtat!

Förra veckan läste jag på Annas blogg http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098 om en föreläsning hon varit på, Kay Pollak, och kom då på att någon av hans böcker finns på jobbet. Nu har jag lånat den och det är boken: Att välja glädje. Jag började läsa i den igår och han påstår att vi faktiskt i vårt egna välbefinnande väljer hur lyckliga vi vill vara i vårt liv. Han skriver:  Mina tankar är skapande. Jag påverkas av varje tanke jag tänker. Jag skapar den jag är med mina tankar. Som jag tänker - så blir det.


Något att tänka på och ta till sig, jag ska fortsätta läsa!


//Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards