Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Camilla Karlsson - 3 maj 2008 16:01

Ja, det är Flava och jag som snurrar på. Linda har givit oss råd hur vi ska få en linförighet som blir riktigt bra.  Det är så roligt att träna lydnad igen och Flava är verkligen på hugget. Vi har även provat lite sitt-stanna kvar och ligg-stannakvar. Längre än så har vi inte hunnit.  Senast jag tränade en beardis "mer på riktigt" var Clara Caramell, så det är rätt länge sedan, men hon startades aldrig, innan en annan familj fick ta över henne. Jag minns Leonbergern Molly, som var en utmaning,men fantastiskt trevlig och rolig att träna. Men jag fick henne inte att ligga. Tillslut kom jag på när jag tränade på en åker, med härsor( heter det så) Jag fick henne att krypa efter godis under den lägsta pinnen, och när hon var precis under, ja då låg hon plötsligt...

 Efter det har det varit fågelhundar och de tränas mer på rad, inget godis och korrigeringar.


 Nu är jag öppen för fler goda råd och Flava önskar fler utmaningar. Synd att SBC:s Lydnadsmästerskap går i Helsingborg i år, annars hade vi försår anmält oss här och nu :-)))


En stadsresa, krattning, elda skräp och "hundsläpp" har varit dagens aktivitet, nu vankas lax med räkröra!


Trevlig kväll, gott folk!
// Camilla

Av Camilla Karlsson - 3 maj 2008 09:10

Ja, det är sant, det blev snurrigt i går, och jag ska snurra vidare idag, men nu regnar det så jag väntar en stund!


Återkommer!
//Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards