Fjällglimtens kennel - Bearded Collie

Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Camilla Karlsson - 1 maj 2008 12:06

I vår familj har det alltid  funnits djur, mest hundar förstås, men även kaniner, marsvin och så undulater och nymfparakiter har vi haft. Hundintresset är och förblir det största och  alla vi tre systrar har hundar som även våra barn tycker om att "stöka" med.  Vår Amanda tränar med glädje hundarna och leker hundutställning. Ibland vill hon springa runt, runt, men kan gärna också vara domare och då är det min tur att springa runt och ställa upp. Domaren Amanda har alltid godis till hundarna och utser vinnarhunden med applåder. Jag hoppas förstås att hundintresset håller i sig...


I höstas utökades "husdjuren" hos min syster. Älgarna Herbert & Hilda flyttade in i sitt hägn i Stora Blåsjön. Jag har bara träffat dem en gång - men de har redan charmat mig!!

I juni öppnar de sitt älghägn, Moutain Moose, för allmänheten, och nu jobbar de för fullt för att allt ska bli klart. Häftigt, tycker jag!!!! Och givetvis önskar jag dem Lycka till!!!


Lill-Amanda är fortfarande sjuk, hon sover i soffan nu, som hon har gjort hela förmiddagen, så det blir en lugn dag i dag också.


//Camilla

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fjällglimtens Bloggästbok


Skapa flashcards